2010-03-15

Räntesänkning...

Ringde på banken idag för det är dags att lägga om mitt ena huslån. Har haft bunden ränta och betalat över 5% i ränta. Nu får jag 1,7% och kommer att spara 700:-/månad, inte helt fel!
Det har varit två tuffa månader, tandläkaren kostar skjortan, sen har det varit väldigt kallt vilket innebär fördyrade el- och pelletsräkningar.

Var inte hemma förrän halv sex ikväll efter jobbet. Orkade inte ställa mig och laga mat så det blev risgrynsgröt på sån där "korv". Helt ok. Lite söt kanske, men den slinker ner ;-)

Å förresten, jag tycker att det var rätt låt som vann i lördags! :-)

2 kommentarer:

Jerry sa...

Men vad läskigt... jag har också varit på banken, hade också över 5%och har nu fått 1,7!!

Har också dyr tandläkare och el som tär på mig...

Lever vi samma liv?? (;-)

Jullan sa...

Tyckte Salem ja!