2010-03-31

Träna - ja tack!

Fy fasen vad jag är på gång vad gäller träning nu.
Det känns så jäkla bra efter en tid då det har känts som att ingenting har hänt! Nu har det verkligen lossnat för mig känner jag. Jag går med lätta steg till och från träningen. Tränar 3-4 gånger i veckan på lite varierande pass. BodyPump och MRL (Mage Rumpa Lår). Får knappt någon träningvärk längre och har lagt på rejält med vikt på stången då jag kör BodyPump.

Så här kör jag:
Uppvärmning: 7 kg

Ben: 20 kg
Bröst: 7 kg
Rygg: 15 kg
Axlar: 7 kg
Utfall (jag kör benböj): 15 kg
Triceps/biceps: 7 kg

I söndags testade jag Spinning, som jag inte kört sedan förra våren. Skönt! Igår BodyPump och i morse Spinning igen, morgonpasset... Gäääääääääsp!
Nu blir det påskuppehåll, då det inte körs några pass - tyvärr. Jag tar ändå med mig träningskläder till Östersund dit mamma och jag åker på fredag. Det finns gym på hotellet ;-) Jag har kollat om det skulle finnas något BodyPump att gå på, men de har stängt över påsken.

Jag är tävlingsmänniska i alla lägen och vill INTE vara sämst. Jag utmanar därför mig själv många gånger genom att inte vara "sämst" på passet, vilket jag varit så många gånger förut.
På spinningen t.ex, så står jag upp och cyklar lika länge som den som cyklar bredvid. Jag njuter i smyg av att se de som är smalare och som jag upplever som "halvhurtiga" faktiskt har mindre vikt på än mig på Pumpen. Lite fånigt kanske, för det ÄR ingen tävling. Men det hjälper i alla fall mig!

1 kommentar:

Marion sa...

Härligt tjejen!