2007-12-17

Helgen som gick....


I fredags hade vi "gissa klappen" hemma hos morbror Magnus. Gissa klappen går ut på att en person köper en julkapp för ca 100 kronor. Sedan träffs vi hemma hos den personen. Sedan gäller det att lista ut vad det är i paketet. Man får bara ställa frågor som personen kan svara ja eller nej på. Det tog väääääldigt lång tid i fredags. Magnus hade köpt en typ konservburk som det var en solros i. Man öppnar burken och vattnar, vips så växer det upp en blomma. Ja det är väl fel årstid nu men ändå.

Den som gissar rätt får "äran" att ordna gissa klappen nästa år. Det blev kusin Emma som drog hem vinsten i år och som alltså har ett år på sig att klura ut något bra.

I lördags var jag hem till LE på glöggfest. Mycket trevligt. Det var ett 10-tal personer och vi sög nog i oss en 5-6 flaskor glögg av olika slag. Jag hade Tindra glögg med rom med mig, den var god. Fast jag gillar faktiskt alkoholfri glögg bäst. Det får inte smaka för mycket sprit.

Vi spelade även spel. Vi delade in oss i lag eftersom vi var så många, jag och I stupade på mållinjen kan man säga. Men vi kämpade väl! ;-)

Idag är det väldigt lugnt på jobbet. Eleverna tränar inför någon julsoaré som de har ikväll, så ingen har tid att gå till mig. Det är ju jullov i antågande också så luften har gått ur både elever och personal tror jag.

Jag ska på möte inne i Hudik på eftermiddagen och tänkte slinka in lite tidigare för att förhoppningsvis hitta de sista julklapparna.

Inga kommentarer: