2007-12-05

Möss och människor...

Julmarknaden i söndags gick inget vidare rent ekonomiskt. Men det är klart, folk kommer med halsdukar, vantar och mössa. Inte vill man titta på smycken och prova och greja då?! Jag intalar mig själv att det är så i alla fall. Några muddvärmare gick åt i alla fall och jag fick även beställning på två armband och lite annat. Alltid något.

Mössen är kvar, jag trodde nästan de hade dött av råttgiftet. Men ikväll när jag skulle ner och duscha så såg jag en muslort på ett nytvättat örngott som låg på en hylla. Anticimex ringde i morse och de kommer till veckan. Tack gode gud!

Möte i Hudiksvall idag. Det blir indragningar bland personalen. Två är varslade men chefen trodde inte att något mer ska hända bland oss som jobbar på grundskolorna. Skönt. Men jag längtar verkligen till att få jobba "här hemma" för det är jobbigt att vara i två olika kommuner. Jag känner inte att jag har koll på läget och det känns inte bra.

Idag är det 19 dagar till jul. Herregud. Det är tomt i julklappsförrådet... jag brukar annars vara ute i ganska god tid. Någon som har tips på vad man köper till en gube på nästan 70 och som har allt??? Tips emottages tacksamt! Allt utom rakvatten och deodorant tack! ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fy 17 för möss! *ryser*

Anonym sa...

Julklappstips till 70-åringen: En slips är ju aldrig fel!