2007-12-26

Jahapp... det var det...

Så var julen avklarad. Vi firade inget alls på julafton eftersom vi hade vårt firande igår på juldagen. Det var verkliga kontraster, jag åt havregrynsgröt till middag på julaftonen ;-) och igår var det ju en massa julmat såklart. Åt inte så mycket som jag brukar, utan kunde faktiskt hålla igen, skönt.

Uffe och ungarna var här, liksom min mamma samt faster och hennes karl. Lugnt och fridfullt, skönt med en lite enklare tillställning. Jag fick ett våffeljärn, en klockradio som visar tiden upp i taket ni vet, kort på Gustav och Elin och lite andra småsaker. En jättefin och bra dag.

Jag hade sällskap i sängen i natt för Uffe, Gustav och Elin sov över. Elin sov i min säng och Gustav och Uffe i soffan. Ovant men trevligt med en fyraåring bredvid sig. Vaknade i morse av att Elin kvittrade. Ni som hängt med ett tag vet att Elin är ganska dålig att prata, så här frågade hon i morse:
-Fastel, hörde du att jag fiste i sängen?
- Näe
- Jo, två gångel!
Gogumman!

I morgon åker mamma och jag bort för att lyxa lite på hotell några dagar. Ska bli skönt att sova i fluffiga täcken och äta god hotellfrukost. Men det känns även lite gruvsamt, jag har nämligen haft väldigtt ont i knät senaste dagarna, mer än vanligt. Jag ska in på belastningsröntgen efter nyår och sedan blir det nog besök hos ortopeden. Läkaren tror att det är menisken som spökar.

3 kommentarer:

Pingolina sa...

Jodå, min jul har varit helt okay men så klart lite annorlunda.

Vad trist att ditt knä krånglar än men det låter underbart med hotell och goda frukostar. Det är nåt jag känt för en tid...till våren kanske.

Anonym sa...

Det låter som om du haft det gott. Jag önskar dig god fortsättning!

Sofia sa...

Härligt med hotellvistelse. Hoppas knät inte spökar för mycket. Kram!