2007-12-30

Uppsala

Hemma igen efter två dagar i Uppsala.

Hotellet var invaderat av ungdomar som deltog i någon stor innebandyturnering. Det var absolut inget fel på de här ungdomarna. Men tänk er själv, typ 100 st 15-åringar. De invaderade hissarna och försökte klämma in sig så många det bara gick, vilket gjorde att det tog tid och vi andra fick vänta. För att inte prata om frukosten. Det fanns ingenstans att sitta, äggröran och grönsakerna var slut, det saknades stolar vid borden och det satt ungdomar överallt... Vi som hade planerat att sitta läääänge och äta, läsa Dagens Nyheter och så. Icke sa nicke. Men andra frukosten blev bättre, även om det gapade tomt på faten även då.

Uppsala är en ny stad för mig, har mest passerat på väg till Stockholm. En trevlig stad med lagomt stort centrum. Vi hittade väl inte så bra direkt, men första kvällen så var vi i alla fall på en jättebra Italiensk restaurang. Jag åt pasta och vi drack vin till, servicen var den allra bästa och det gör att betyget blir ännu högre såklart. Servitören var sådär lagom trevlig utan att bli sliskig.

Har inte shoppat nåt särskilt, mest småsaker och så en väska som jag inte riktigt vet om den är ful eller fin. Så här ser den ut. Jag gillar inte "låtsasskinn" egentligen, men jag tyckte den här var lite frän. Jag hade bonuscheck och betalade bara 79 kr för den eftersom det var rea så gillar jag den inte så är det inte mer med det.

Inga kommentarer: