2007-12-21

Under kontroll

Fredag före jul. Alla klappar är inhandlade - tror jag i alla fall, måste gå igenom och se om jag glömt något. Vi kommer att fira jul här hemma hos mig på juldagen. Kanske man för en gångs skull hinner se Kalle Anka då på julafton. Det har ju varit lite si och så med det senaste åren. All mat är också inhandlad. Vi har lite knytis och det jag skall bidra med har jag koll på. Jag har även köpt en stooor julskinka, för är det något jag inte vill vara utan så är det skinkmacka. Vad tycker du om på julbordet?

Idag ringde doktorn angående mitt knä. Knät som för övrigt hakat upp sig två gånger denna vecka. En gång i onsdags kväll hemma och så igår när jag precis anlände till frissan och skulle kliva ur bilen. Jag kände att det hände och provade att ställa mig upp men det gick inte. Så jag ringde in och sa "jag är här, men knät har låst sig så jag måste sitta kvar tills det har släppt". Ja jisses. Jag satt i 35 minuter i bilen innan det släppte. Ont gör det så in i h-vete men så fort det släpper så är det bara att kliva upp och stödja på benet som vanligt. En bekant sa att hennes kompis hade haft sådär och då var det menisken. Hur som helst så sa doktorn idag att jag ska på "belastningsröntgen" och sedan ska vi ta ett snack med ortopeden.

Almanackorna som jag gör i mitt lilla företag är försenade. Dels blev det väldigt sen leverans från tryckeriet i år, dels så är de ute på vift i Sverige. Igår höll jag på att få tuppjuck när de inte hade kommit. Flera kunder har köpt almanackor för att ge bort i julklapp. Det känns jättetråkigt att behöva meddela dem att de inte kommer före jul. Paketet har kommit fel och ligger just nu i Umeå, 42 mil bort. Suck. De kommer antagligen på torsdag då jag åkt söderut för att tillbringa några dagar i lyxen på hotell med min mamma.

Inga kommentarer: