2008-02-25

Blogstafetten

Jag är med i Blogstafetten och idag fick jag följande fråga av blandannat.net

Hur valde du namnet på din blogg och varför?
Mitt svar:
Oj. Nu fick jag hjärnsläpp. Menas det nu liksom adressen till min blogg? Dvs namnet: http://misstriple.blogspot.com/ ?
Isåfall kommer svaret här: I somras köpte jag en ny motorcykel. En Triumph Speed Triple. Jag började kalla mig för "Miss Triple" på olika forum, syftade då på att "Miss" betyder att jag är ogift och "Triple" på att jag har en Speed Triple. Därav namnet på adressen till min blogg.

Men menar man namnet på min blogg så som jag kallar den på själva bloggen, dvs "Bokstäver och siffror" så var det något jag bara tog ur luften. Min blogg handlar om bokstäver och siffror helt enkelt. Inga krusiduller, inga konstigheter. Ibland några rader om att jag stekt pannkaka eller hängt tvätt. Andra gånger kanske funderingar på livet. Och ibland så måste man lätta på trycket och få beklaga sig lite. Alltså; Bokstäver och siffror i en salig blandning!

Jag lämnar över stafettpinnen till Tonårsmorsa och frågar följande:
Handen på hjärtat, är det några situationer när du känner att du har fördomar om andra människor?

1 kommentar:

Tonårsmorsa sa...

Tack för ett roligt ämne, kunde inte hålla mig, så jag är redan klar...!
http://tonarsmorsa.se/2008/02/25/bloggstafetten-fordomar/

Hittade samtidigt en gammal blogg med ungefär samma ämne, som jag skrivit:
http://tonarsmorsa.se/2006/10/16/fnittrande-upprymd-av-mangfald-tonarsmorsa/

Kram!