2008-02-27

Här löser vi världsproblem

När jag sitter i bilen till jobbet så hinner jag fundera på en hel del. Väsentligheter, oväsentligheter och världsproblem.

På vägen till jobbet slölyssnar jag på MorronZoo. Gillar inte Rix FM särskilt mycket men på morgonen är det ok. På vägen hem blir det oftast P3 eller P4. Ibland även en cd, just nu har jag Joni Mitchells "Travelogue" laddad.

Igår på väg till Näsviken så funderade jag på hur det kommer sig att de idrottsmän som blivit riktigt riktigt duktiga och på köpet kända, alltid eller nästan alltid är snygga? Jag menar, vem har hört talas om någon svensk hockeyspelare i NHL som är asful? Jag vet att skönheten sitter i betraktarens ögon. Men säg, om t.ex någon såg ut lite som Mr Bean, tror ni han hade synts lika mycket i media då om han nu var en skitduktig hockeyspelare? Inget ont om Mr Bean, det var bara ett exempel, men han ser ju lite lustig ut liksom...

Bara nåt jag kom på sådär... världsproblem ;-)

Inga kommentarer: