2008-02-09

Jag har hittat en ny plats på nätet

Läget är under kontroll. Mår fortfarande tjyvens men torsdagskvällens och fredagens vila gjorde gott. La in "mental avslappning" i min iPod, men inte förrän fredag kväll kunde jag ta till mig det. Före det så hamnade tankarna hela tiden på jobbet. Skulle behöva vara hemma och ladda batterierna känner jag, men det "Kan man ju inte". Eller?

Just nu orkar jag inte med att ta in andras dåliga mående och problem känner jag. När någon börjar berätta om hur dåligt de har det, eller om något problem så bara kryper det i mig! Jag har nog med mitt just nu. Jag tycker vänner är till för att stötta, men just nu är jag inget stöd tyvärr.

Ny domän
Har skaffat ny domän också, www.miaolsson.com är snart en saga blott. Jag kom helt enkelt inte på nåt bättre namn när jag reggade mig då för flera år sen. Hädanefter hittar mig mig på Marimba!. Om ni undrar så är det faktiskt min brors påhitt. Han tycker att jag har lite udda smak på inredningsdetaljer och kläder. Ja typ tunikor med speglar och broderier, rökelser och ikoner och sånt grejs. Det kallar han för "Marimbagrejjer". Namnet kommer från en affär i Hudiksvall som hette Marimba men som nu har stängt(?). De sålde rökelser, stenar och kristaller och sånt och var en rolig affär tyckte jag. Flummig tyckte han, så han började kalla allt som jag har som han tycker är "konstigt" för Marimba.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Kul att du tittade in till mig och skrev i min gästbok, jag blev jätteglad!! Jag brukar ju kika in och läsa här hos dig ibland, då du har liknande intressena som jag. Scrapbooking är definitivt nåt du borde testa, du som tar så mycket fina bilder också! Trevlig helg/Annika

Anonym sa...

Vilket bra namn! Ska länka om när jag kommer hem.

Låter som om du har mycket runt omkring dig just nu. Hoppas det ordar sig och att allt blir till det bästa.

Kram Cissi

Anonym sa...

Jag tycker det är ett jättebra namn!

Anonym sa...

Härligt domännamn. Klart du ska tänka på dig själv. Ibland tar det som stopp i kroppen.Viktigt att lyssna.
Nu ska jag göra en ny länk till dig.
kram

Anonym sa...

Marimba är ett jätte fint namn!

Hoppas du mår bättre nu... kram!