2008-02-21

Plus på vågen

Idag var sista gången hos dietisten. Det är på två vis. Ska bli skönt att slippa känna pressen att jag är uppbokad varje torsdag morgon och på så vis vara borta från jobbet. "Duktiga jag" igen, jag vet! Man MÅSTE inte var tillgänglig jämt och ingen är oersättlig, jag vet... men har inte kommit så långt än riktigt.
Å andra sidan så ska det bli tråkigt att inte gå också, det har ju varit en sporre på nåt sätt. Ett trevligt gäng som jag känner att jag kan säga precis allt till. På slutet var vi bara fyra kvar i viktgruppen. Lyckades gå ner 5 kg men idag hade jag gått upp tyvärr. Jaja, bara att ta nya tag igen. Jag MÅSTE börja äta frukost och få lite struktur på mina matvanor!

Skönt att vara på "min" skola idag. Där jag trivs allra bäst. Där jag känner mig trygg och liksom "hemma". Trivs bra med övrig personal också och framförallt eleverna. Nästa vecka ska åttorna ut på prao och de har så häftiga tankar en del. En tjej sa
"Jag ska praoa på en hälsokostaffär för att få lite insikt i det yrket, eftersom jag funderat på att bli hälsopedagog. Vem vet, jag kanske inte vill blir hälsopedagog efter praoveckan, men då vet jag ju det då"

Håller som bäst på att steka lite strimlad lövbiff och koka pasta, slänger ihop nåt eftersom jag måste ha matlåda till i morgon.

I hörlurarna Lucinda Williams och skivan "West". Verkar lovande!

Inga kommentarer: