2008-02-23

Solen skiner på blå himmel

Strålande sol idag. Halkigt som f-n överallt tyvärr. Jag är livrädd att halka nu med mitt knä som inte riktigt lyder. Broddar har inköpts!

Är sjukskriven en dag i veckan från nästa vecka och två månader framåt. Det ska bli skönt att vara hemma en dag och vila, både knät och skallen. Passar på att vara borta från den arbetsplats som suger mest energi. Jag hoppas att jag ska kunna knyta ihop säcken ändå med eleverna.

Visst är det lustigt. Vissa människor har bara rättigheter. Det är alltid någon som ska opponera sig och ifrågasätta. Kan inte riktigt gå in på den här situationen utan att röja sekretess... det handlar om jobbet. Om man talar man om för människor vad som gäller runt en speciell händelse så är det alltid någon som hittar på egna regler. Onödigt!

Somnade till min iPod i i natt. Joni Mitchell i hörlurarna. Both sides now är bara så bra! U2s Bad och Red Hill Town funkar också helt ok, men då måste man ju sjunga med och då blir jag pigg igen ;-)

Idag: fika på Finess som vanligt (lördagsnöjet). Sedan 8-årskalas, storkillen Gustav fyller år!

Inga kommentarer: