2008-02-07

Orka!

Känner mig slutkörd och är orolig över det tryck över bröstet jag känt senaste dagarna. Har hur svårt som helst att slappna av och bara vara, är uppe i varv hela tiden.
Det kanske inte är så konstigt med tanke på allt som händer just nu (jag ber om ursäkt för alla svordomar, men de måste ut):
1. På vissa ställen där jag jobbar finns osmidiga människor som inte bjuder till ett skit
2. Knät gör mer ont än vanligt
3. Håret är fett trots att jag tvättade det i morse, dessutom måste jag färga det. Utväxten ser förjävlig ut
4. Öroninflammation för tamejfan 111:e gången, svamp i örat också
5. Folk i min närhet mår skit pga separation och jag vill orka stötta
6. Viktgruppen hos dietisten gick åt helvete, gav inte ett dugg idag
7. Jag har så svårt att säga nej, varför tar jag på mig saker som jag inte har tid och lust att göra
8. Magnetbilderna från röntgen av knät har inte kommit, så de tror att jag måste göra om det
9. Har skitlite pengar på kontot
10. Det är becksvart i pannrummet pga nåt elfel. Bagatell kan man tycka, men jag ser ju inte att skotta pellets! :-(
11. Jag räcker helt enkelt inte till
12. Det läcker vatten från en kran i tvättstugan, blött blött på golvet. Plask plask...
13. Fodralet som kom idag till min iPod var naturligtvis för stort, pucko-jag hade beställt fel!
14. Jag undrar verkligen hur Gustav mår efter föräldrarnas separation


Jodå, jag är martyr och gnäller säkert i onödan. Men ibland FÅR man det! Idag får jag, det har jag bestämt. Känner mig samtidigt så tacksam över människor omkring mig. Människor som visar att de bryr sig och stöttar. I love you!

Nu drar jag täcket över huvudet och återkommer typ på söndag!
Gonatt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ut med skiten. Martyrstuket finns hos alla, mer eller mindre och det är ingenting att yvas över. *kramar om*

Anonym sa...

Det var en lång lista inte konstigt att det känns tugnt!

Sköt om dig i helgen!!!!

Anonym sa...

Jag tror att du har ett ångesttryck som har satt sig där i bröstet och det är ju inte alls konstigt, så mycket som du har runt dig. Känner igen och vet att det kommer att släppa när det har lugnat ner sig, när du inte oroar dig så mycket.Du får gnälla hur mycket du vill, det måste man få göra ibland.

Anonym sa...

Man får vara gnällig ibland!
Ingen orkar hur mycke som helst hur länge som helst!
Mjo jag älskar att blogga, ett av mina stora intressen faktiskt =)
Kanske märks ? hehe
Men så ligger min blogg ofta på topplistan också.
Så det är kul med massa besökare tycker jag!
//AKP