2008-06-19

Vilken dröm!

Igår kokade jag egen soppa för första gången sedan operationen. Kyckling, lite lök, paprika och kryddor samt röd curry och kokosmjölk. Den blev jättegod men väldigt STARK. Jag gillar stark mat så det gör inget.

Sitter o väntar på att klockan ska bli 9 så jag får åka och köpa lite plant från Läckö. Mamma kommer och hjälper mig att plantera ikväll. Jag bör ju inte lyfta tunga jordsäckar, stora krukor med jord och växter etc. Det är så tomt här ute så det ska bli skönt att få lite blommor att titta på. Var på den lokala handelsträdgården igår också och tittade, men usch vad dyrt, 69:- för pelargonia i ampel. Jag menar, man vill ju ha några liksom... hundralapparna bara fladdrar iväg!

Vaknade klockan 6 i morse av en så konstig dröm. Jag drömde att jag hade en jätteung pojkvän, typ 22 eller nåt - dvs jag skulle kunna vara hans mamma - och att jag precis som nu just hade gjort en magsäcksoperation. Hur som helst så var jag på återbesök till läkaren och ynglingen var med och vi var sååå kära. Doktorn undersöker magen och säger plötsligt "jag tror minsann det är en liten bebis här inne". Det visade sig att jag var gravid i 4:e månaden. Vilken dröm! Jag vaknade så jag hann inte uppleva fortsättningen men det var en väldigt märklig känsla i varje fall...

Häpp.
Så här kan en dag se ut för mig nu när jag går på flytande kost:

8.00 2 dl fil eller fullkornsvälling
10.00 2 dl nyponsoppa, drickyoghurt eller fil
12.00 2 dl varm soppa
14.00 2 dl drickyoghurt
16.00 2 dl fil med frukt i (mixat och silat)
18.00 2 dl varm soppa
20.00 2 dl fil eller yoghurt

Däremellan dricker jag även vatten och kaffe eller te.

Som ni ser så gör man inget annat än äter ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj vad ofta du måste äta. Men små mängder iåförsej...

Skönt att läsa att allt verkar bra!