2008-06-25

Dyr middag

Dagarna går snabbt tycker jag. Är lite smått uttråkad, det är ingen av mina vänner som har semester än nämligen... Men idag lurade jag med mig Lotta till Hudik. Kände att jag ville åka iväg lite. Nån storshopping blev det inte precis; en pläd och två handdukar på Hemtex (där är det fanimej ALLTID 50%?!?) samt 4-pack strumpor. Det ni!

Det funkar bra att äta, även igår åt jag resterna av laxen från måndagen. Denna gång skippade jag potatisen och åt 2/3 laxfilé, sås och lite morötter. Supersmaskigt.

Nu ikväll skulle vi fira att Eva är färdig Polis med en middag på Järnvägs. De hade ny meny. Det enda jag kände att jag kunde äta var grillad havsaborre med grönsaker. Men grönsakerna skippade jag. Jag åt ca 3/4 av aborren och inget mer, 143 pix gick kalaset på, dyrt med tanke på att jag åt kanske 25% från tallriken. Hade jag tänkt mig för så hade jag ju beställt specialmat och kanske fått betala lite mindre, men men... Trevligt var det i alla fall, det blev mycket skratt och även lite skvaller. Bilder kommer i fotodagboken i morgon, är för trött nu...

I morgon är det återbesök hos dietisten för viktgruppen jag gått i under våren. Därefter fikaträff på Finess med lite andra viktopererade och intresserade, kul!

Vet ni vad jag stör mig mest på nu efter operationen?
Jo, när människor som jag inte känner särskilt väl som kommer fram, blåstirrar på min kropp (typ magen) och frågar "har du opererat dig????" Detta hände inne på en affär häromdagen, personen i fråga pratade med HÖG röst.
Det är inte hemligt att jag opererat mig för att gå ner i vikt, men jag har tamejtusan ingen lust att stå och diskutera det inne på en affär med en person jag absolut inte känner! Jag frågade hur hon kunde veta detta, "ja vad är det han heter nu.... eeeh... jo just det ja, X berättade det"... Jag menar, vet hon inte ens vad den som berättade det heter, så är de ju inte heller så bekanta... Såna personer behöver man inte berätta för tycker jag!

5 kommentarer:

Lenis sa...

Har läst din blogg ett tag nu och jag känner att jag måste ge mig tillkänna och tacka dig. Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter. Skulle själv ha gjort en operation förra våren, men fick då reda på att jag fått cancer, så jag fick skjuta upp den. Nu har jag blivit fri från min sjukdom och väntar igen på att få göra op. Tyvärr måste jag vänta 2 år, för att min kropp ska orka med.
Ser fram emot att dela dina erfarenheter, fram till min egen op. Håller tummarna att du får fortsätta må bra och att du fortsätter skriva i bloggen!

Anonym sa...

Åh herregud! Man slutar aldrig att förvånas över folk.. nyfikna, frågvisa och allmänt KLANTIGA! Jag blir hysteriskt galen på såna människor och frågar rakt ut vad dom har med saken att göra! TA INGEN SKIT liksom ;P
Till en annan sak, kikade i din "fotodagbok" det stog att du hälsade på morbror, eller om det nu stog farbror.. är det HAN som har Berner-kenneln här ??? Har skickat ett låååååångt mail till dom för ett tag sen. är såå sugen på Berner-bebis :D
//
http://akp.blogg.se

Anonym sa...

skulle också bli jätte-irro om nån sa så och bara en ytlig bekant som säger det för att verka intresserad eller nåt?!
kram på dig iaf

Anonym sa...

Ne jag vet att det inte finns några valpar nu. Men skickade ett mail till dom där jag berättade om mig själv, mitt hundintresse osv =)
Deras hundar är verkligen sååå vackra och fina meriter =))

Anonym sa...

Gud så irriterande! Jag skulle blivit skitförbannat om jag fick veta att någon pratade så där om mig...