2008-06-11

Fredag, två dagar efter op

Fredag morgon. Sov väldigt dåligt de första nätterna, de var dessutom in och tog tempen på mig under natten och jag hade då svårt att somna om.

Idag skulle jag i alla fall få börja äta. 1500 ml ska man få i sig och om det funkar så får man åka hem. Började morgonen med fil. Det smakade riktigt gott. Det var lite dålig ordning på avdelningen för jag hade fått flingor till filen. Jag fick ju inte äta något annat än flytande. Det gick bra att äta.

Nu hade de alltså tagit bort droppet, jag hade inga slangar kvar förutom en nål i vänster armveck som de tänkte använda när de skulle ta blodprov. Det funkade tyvärr inte så de fick ta i foten (!) eftersom det inte fanns någon annanstans att sticka. Det var INTE skönt kan jag säga.

Läste läste läste hela dagen. Var ute i korridoren och gick lite. Det gjorde inte ett dugg ont i såren på magen, de kändes knappt. Men däremot inne i magen. Och så axarna då... På förmiddagen fick jag kaffe, men då började magen protestera så efter 3 klunkar fick det vara. På förmiddagen var det någon sorts saftsoppa. Till lunch krabbsoppa, smakade sådär. Sen var det fil igen och på eftermiddagen en vidrig soppa. Tror det var jordärtskocksoppa. Bläääääääääääääää! Jag fick knappt i mig den!

Efter bläsoppan så fick jag klartecken att åka hem. Jag hade då 2 dl kvar innan jag kommit upp i "dagsransonen" och det skulle jag kunna fixa hemma. Mamma hämtade mig och det var oerhört skönt att få kliva ut i friska luften. Varmt som sjutton var det. Hade även hämtat ut de mediciner jag ska använda. Bl.a sprutor som jag ska ta i magen i 10 dagar för att förhindra blodpropp. Låter läskigt kanske men det känns knappt. Sen ska jag äta B12 och så nåt Losecliknande som ska förhindra magsår. Antar att jag får äta det resten av livet...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas du mår bättre nu.

Kram Cissi