2008-06-11

Dagen efter...

Så kom jag alltså på avdelning. Det var en ganska stor omställning. På IVA var man väldigt ompysslad och de tittade till en hela tiden, det gick nog aldrig längre än en halvtimme mellan de kom och småpratade. Ja, om jag inte sov vill säga. Personalen på IVA var helt underbar! På avdelningen var man mer osynlig. De kom och gav mediciner, kollade droppet nån gång per dag men sen nada. Snyggdoktorn såg jag heller inget mer tyvärr.

På förmiddagen visade det sig att droppet jag hade i höger hand hade gått fel så handen var helt uppsvälld. Då flyttade de över droppet till en nål jag redan hade, i vänster tumme (!). Eftersom jag är svårstucken så hade de under operationen stuckit mig på massor av ställen innan de hittade någon åder. Inte kul. Jag hade nålstick i armveck (flera i varje) handled, händer och tumme.

Jag fördrev dagen med att läsa Camilla Läckbergs nya "Sjöjungfrun" och kände mig relativt pigg. Satt uppe för det mesta. Hade såklart väldigt ont. Jag hade även en rumsgranne, även denna gång en tant som var lite "bråkig". Direkt jag kom in så frågade hon
- Är du från Hassela du?
- Näe, jag är från Ljusdal
- Från Ljusdal? Jaha, ja jag hörde att det skulle vara nån från Hassela här...
Suck!
Tanten höll på att ringa sin son hela tiden, men ringde fel och fattade inte det.

Första dagen efter op så får man dricka ca 3 dl vätska. Det var inga problem för mig att få i mig det. Mitt på dagen försvann tanten bredvid och jag hade "dubbelrum för mig själv". Det var ganska skönt. Var inte särskilt sällskaplig av mig.
På kvällen så kom mamma och hälsade på, det var väldigt skönt.

Hade såklart väldigt ont i magen, samt axlarna då fortfarande. Fick mycket smärtlindrande och fortsatte blåsa i den där tutan. ;-) På kvällen visade det sig att även droppet i höger tumme gått fel så nu hade jag två uppsvullna händer! De lyckades till slut hitta en åder i armvecket så jag fick i mig lite näring.

fortsättning följer...

Inga kommentarer: