2009-08-22

Brobio


Igår var det äntligen Brobio. Vädret var inte riktigt med oss ikväll, men trots det så ramlade det in massor av folk. Jag hjälpte till lite med att få ordning på platserna och se till att gången bredvid "biosalongen" var ren. Så att förbipasserande tog sig förbi. Jag räknade strax innan filmen började och då var det 150 sittande och ca 30 som inte hade tagit med sig stolar utan stod bakom.
Det började tyvärr regna nästan direkt så alla besökare utrustades med regnponchos i mörkret. Det funkade bra trots regnet, till ca 40 minuter in i filmen då strömmen dog. De fick inte ordning på den så tyvärr så fick allt avbrytas. Jag tror att alla ändå var väldigt nöjda, det var mysigt och trevligt på alla sätt och vis. Jag hoppas verkligen att Sven har energi och ork att köra även nästa år! Oven en liten bild från föreställningen. Stulen från LjP

Idag blir det ingen hojtur, regnet strilar även idag. Så det blir lördagsfika på Finess, här håller man på traditionerna. Vi är några som fikar varje lördag kl 12, men har uppehåll under sommaren. Det är lite "tio små negerpojkar" över det hela, en del har flyttat och andra har börjat jobba helger, men vi övriga försöker hålla ställningarna. Det är alltid massor av folk på Finess på lördagar. Jag hoppas verkligen att regnet avtar ikväll, då jag ska sitta utomhus och titta på Plura & Co på Rosehills.
Har gjort en liten boklista här till höger, om någon vill ha boktips. Jag listar de böcker jag senast läst och lägger även till ett litet betyg i form av plus.
Just nu går Coldplay på högvarv i Spotify (thank god for Spotify). De spelar ikväll i Stockholm Åååå vad jag hade velat vara där! Just nu är det låten The Scientist som är en av mina favoriter. Jodå, jag skrålar med... det låter..... inte bra! Läste på Aftonbladet att Simple Minds skulle komma till Sverige för en konsert. Hm, det kanske vore nåt att gå på. Gillade dem för typ 100 år sedan...

Inga kommentarer: