2009-08-27

Mrs elektriker

Ljusdals Energi hittade inget fel på ledningen in till huset. Så då visste jag att det alltså var inne i huset något är paj. Jag fick vara amatörelektriker och tack vare tips från ett proffs så har jag nu konstaterat att det är något fel på cirkulationspumpen. Det kommer man fram till genom att slå av alla säkringar, slå på jordfelsbrytaren (som bara slog av om säkringarna var på) och sedan genom uteslutningsmetoden kolla vad som är fel. När jordfelsbrytaren slog av när jag drog på en säkring så visste jag vad som var felet. Nä, det hade jag nog inte kommit på utan att få tips av en riktig elektriker. Det här är inte riktigt mitt bord om man säger så.

Lätt som en plätt! Nåja...
Rörmokare skall ringas i morgon.


För övrigt så fick jag så mycket positiv feedback på jobbet igår så jag lever på det även idag. En riktigt bra dag var det igår. Oj vad jag älskar mitt jobb!

När det sedan dyker upp ett sött sms idag så är ju dagen fullkomlig.

Nu ska jag klippa gräs tralala!

Inga kommentarer: