2009-08-16

Söndag 9.53

Idag är det en sån där "hemmadag". Vädret är skit och jag är lite seg efter gårdagens hojtur. Vi startade kl 9 och var inte hemma förrän efter åtta på kvällen. Sextio mil blev det. Förra helgen var vi ju till Vemdalen och när vi igår fick möjlighet att åka ynka 3 mil extra för att besöka det mysiga gårdsmejeriet som vi hittade förra helgen så tog vi direkt chansen. Det var jättefint väder hela dagen ända tills vi skulle åka från Klövsjö, då regnade det de 15 milen hem. Brrr, kallt blev det! Bilder från turen finns i fotodagboken!

I morgon börjar jag att jobba på riktigt, gästspelade lite förra veckan men det räknas nog inte. Det känns helt ok att börja jobba även om jag säkert kommer att vara supertrött i morgon bitti.

Borde verkligen ta tag i en riktig storstädning och sortering i mitt hem. Jisses vad med onödiga prylar jag samlat på mig. Skålar, glas, tallrikar och sånt. Flera olika sorter. Behöver man det? Näe! Nu ska jag sortera och bära ut i det redan överfyllda förrådet. Ja.... eeeh... någon annan dag ska jag göra det. Inte idag ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mia, har du blivit drabbad av "feng shui"?
Helt plötsligt upptäcker man att man har alldeles för mycket prylar.....;-)

Mia sa...

Anonym:
Jag borde ha "Feng Shui-at" för länge sen! ;-)