2009-08-04

Göteborgshelgen

Så var man hemma igen...
Alltid skönt att komma hem till mitt lilla hus tycker jag, hur bra jag än har haft det. Göteborg var jättetrevligt. För att återge helgen lite snabbt så åkte vi till Kungsbacka på Outlet i fredags eftersom det var dåligt väder. Där blev det storshopping för Helén, mellanshopping för mig och lightshopping för Annika som endaste hittade fem badbomber .
Jag köpte:
Träningsskor Adidas för ynka 180 kr (utpriset var 890 kr)
Svart träningsjacka Nike
Turkos vindjacka Adidas
Badbomber - fem för 69 spänn
Levis "Worker" (vet inte vad de heter, men lite baggy sådär)
Schwarzkopf shampo
Lite annat smått och gott också...

Lördag var det strålande väder. Vi började med att träffa Heléns ex S inne på stan. Vi åt en sallad tillsammans innan vi tjejer tog spårvagnen till Liseberg. Det var visst några fler än vi som besökte nöjesparken denna dag. Himmel vad med folk! Helén och jag gillar att åka karusell så vi köade 45 minuter till Balder och nästan lika lång tid till Höjdskräcken medan stackars Annika satt och vaktade våra grejor. Det var även planerat att jag skulle träffa D en snabbis men det bidde inte så tyvärr. Han hade ingen möjlighet att gå ifrån jobbet, åtminstone var det var han sa. Lite besviken är jag allt, för 2 minuter tyckte jag väl att han hade kunnat smita ifrån. Men men...

Lördag kväll var det konsert då (mer om den i ett eget inlägg). Söndag så åkte vi in till stan. Anna Åsberg (barndomskamrat) messade och vi stämde träff på NK. På kvällen träffade vi återigen S och tog en öl+middag med honom och hans kompis. Sedan gick Annika och jag på en klubb som heter "Jazzå" som Anna Å hade tipsat om. Anna var där hon med och det var hennes sambo som spelade bl.a. Det var kanonbra bluesmusik och en trevlig liten lokal. Nöjda och trötta tog vi spårvagnen "hem" till Länsmansgården där vi bodde.

2 kommentarer:

Marion sa...

Det var nästan som att jag var på konserten själv efter att ha läst din recention hehe!!!

Kul att du hade det bra

Åter till skurhinken nu.
Tre åringen tyckte att det var okay att hälla ut fil på golvet :-(

Madde S sa...

Härligt att ni hade en underbar helg, synd bara att vi inte kunde träffas :-( Men det kommer nog fler chanser =)
Vad kul att göra lite fynd, då känns det bra att få spendera lite pengar...hehe
Ha det bra!
Kram