2009-08-29

Morgonpigg? Ja det är frågan...

Det är väldigt skönt att vakna av sig själv och upptäcka att klockan är bara 8 en lördag morgon eller nåt. Varför är jag då så trött och sur när klockan ringer 6.20 en måndagmorgon? Det är ju bara 1,5 timme tidigare liksom och säkerligen har jag fått lika mycket sömn. Jag är alltid hur trög som helst att ta mig upp på morgnarna när jag jobbar, men är superpigg när det är helg. Kan någon förklara detta?

Idag är det hojtur har jag tänkt. Vi har planerad tur till Söderhamn kl 11. Jag har smörjt kedjan, kollat olja, ätit frukost och klätt på mig allt utom skinnstället. Just nu är det lite mulet och så blåser det rätt mycket. Jag hoppas att det skiner upp lite mitt på dagen.

Vi har idag försäljning av träningskort på Centrumhuset med Ljusdals Gymnastikförening. Hoppas att det kommer mycket folk och köper kort, till dig som läser här och har tänkt köpa ett kort så säger jag - köp det på Centrumhuset mellan 11-15 idag - man kan nämligen vinna sitt kort men bara om man köper det idag...

Söndag om två veckor ska jag vara med på en höstmarknad på Rosehills. Tänkte sälja tavlor, smycken, stickat och lite bakat (om jag ids baka). Måste göra en liten inventering och se vad jag har att ta med... Började förresten sticka en ny mössa igår. En sån här *tittar nedåt*. Lite gullig tycker jag. Min blir grön...

3 kommentarer:

Jullan sa...

Jättefin mössa! Vill oxå kunna sticka!!*suck* Här är det strålande sol! Så åk uppåt!

Pladdertanten sa...

Läcker mössa! Även halsduken. Man kanske ska ta sig i kragen, införskaffa garn och börja sticka...

catja sa...

Najsig mössa - me like! Många mössor jg vill ha...börjat gilla det på äldre dar. Tänk som ung gick man där och frös hellre än att ha något på skallen. Tur man blir klokare med åren! :D

kram