2009-08-30

Nytt hus kanske?

Anna-Lena skickade en länk till en mäklarsida med det här huset som är till salu för 11 mille. Kul att kunna snoka i andras hus på nåt sätt... Men hela huset var inrett i svart/vitt. Alldeles för sterilt för min smak. Ja inte för att jag någonsin skulle köpa ett hus för 11 mille, men ändå.

Mellersta bilden är badrummet då, det vita till höger är alltså toastolen. Eeeeh, var sätter man sig någonstans? Är det automatisk tvätt efter att man uträttat sina behov? Inbyggd mikro? Barskåp? Eller är det kanske bidén det där?

När jag var liten hade många bidé hemma, undrar om någon använde dem någonsin? Det kändes i min värld som något oerhört onödigt i alla fall... På 70-talet hade många färgat porslin i badrummet. Rött, brunt och grönt var populärt.

Jag hade en klasskompis vars familj hade ett jättestort badrum med en trappa upp till ett nersänkt badkar. Det var dessutom så var det en tjock röd mjuk heltäckningsmatta i badrummet och tvättstället hade "guldkranar". Jag minns att det kändes som att vara hos kungen när man besökte det där rummet...

I många "fina" hus man ser på mäklarsidor så ser man aldrig några skor i hallen, inga ytterkläder eller överhuvudtaget personliga tillhörigheter alls. Det är helt enkelt "perfekt".

1 kommentar:

angela sa...

nu blev man ju nyfiken... kan du inte lägga ut länken till huset?