2009-08-11

Imma på hjälmen - nej tack!

I lördags fick jag ett mysigt dygn med Gustav och Elin. Åkte upp till Hennan där de var med Uffe i husvagnen. (Han skulle på 40-årsfest). Vi badade (nja, inte jag) och spelade kort. Tänka sig att jag förlorade varje gång... konstigt hi hi... Sov över och båda ungarna ville "sova med faster" så vi myste med en film innan vi slocknade. Men det blev lite varmt att ligga så trångt så de flyttade över till sina egna sängar efter en stund.

I söndags var det långtur på hoj till Vemdalen-Klövsjö. Vi blev fem personer. Startade i sol men fick en del regn efter vägen. Underbar utsikt i Klövsjö och vi hittade även ett gårdsmejeri som sålde ostar av alla sorter. Oj oj oj vad svårt att bestämma sig, jag köpte en sort som visade sig vara supergod tillsammans med den svindyra fikonmarmeladen jag också köpte.

Igår så kändes det faktiskt rätt ok att hoppa upp och åka och jobba. Det var möte först på gymnasiet. Vi gick igenom lite elever och hur sökbilden ser ut etc. Efter det åkte vi hem till kollega Lena och hade lite personalmöte där. Vi babblade en hel del om en massa annat också vill jag lova, så särskilt effektiva var vi nog inte.

Vid 13.45 sa jag tack och hej, grenslade Triumphen och åkte mot Gävle och Rörberg. Satt i inskrivningen först och det var mycket folk igår. Näst sista gången det finns möjlighet till broms-kurvkurs på hoj. Jag deltog även denna gång. Det går riktigt bra, och det kändes skönt när jag fick positivt feedback från en av instruktörerna. "Jag gör bra spårval"... Skönt att höra, tjugo år på hoj borde väl ändå ha gett något resultat. Som det känns nu så har jag inga större problem med gaskontroll, blick, bromsning etc (det vi lär oss på kursen) utan det är mer min rädsla för att lägga ner i kurvorna som är problemet. Men det kommer nog efter lite mer träning. Kul var det i alla fall. Det var typ jag och 43 killar där. Gissa om jag trivdes som fisken i vattnet?
Det regnade på vägen hem och jag förbannade mig själv som inte satt dit mitt "pin-lock-visir" som följde med hjälmen. Det gör att det inte immar på vid t.ex regn. (Nu är det ditsatt kan jag säga). Det är svårt att se något när det är mörkt, regnar och svart asfalt. Fick dra ner på tempot en hel del. Kom inte hem förrän vid 23.45 igår kväll.

Idag har jag lunchat med Misan - vi fick värsta värsta skrattanfallet inne på restaurangen åt något gammalt internt skämt. Fy fasen vad jag skrattade, det var längesen... fick nästan ont i huvudet hahahaha! Sedan blev det fika med Angela, Nina och Helena på Rosehills.

I morgon åker jag med Gustav och Elin till Jamtli. Vår årligen återkommande utflykt. Det ska bli riktigt skoj!

Lite bilder är inlagda från de senaste dagarna i fotodagboken.

2 kommentarer:

angela sa...

Här är länken till Uggstövlarna http://www.have2have.se/

angela sa...

Ja det var det ju. :S