2010-01-02

45 bast

Födelsedagen igår avlöpte smärtfritt som vanligt. Jag har i många år av tradition tittat på Ivanhoe, men det är nog 5-6 år sedan sist nu, för det brukar alltid dyka upp gratulanter så jag inte hinner se filmen. Inte gör det nåt. Men det vore faktiskt kul att se den igen i sin helhet. Igår avlöpte folket varann i alla fall, tårtan var god och det är alltid trevligt med surr kring kaffebordet. Jag fick en kokbok; Två systrars goda och en snöskyffel bland annat.

Idag fyller kusin Emma 15 år och det blir tårta igen. Pöööös
Ikväll kommer tjejerna på middag, jag hittade ett gott recept i nya kokboken på efterrätt. Vad det blir avslöjar jag inte förrän efteråt trallalla...

Gott Nytt År på er!

3 kommentarer:

Sofia sa...

Kollade igenom bilder du hade tagit. Den där halsduken du har stickat var SUPERFIN! Va duktig du är. Mysiga julbilder i övrigt. Den tunikan är skitsnygg på dig (det var nog förresten två olika, men båda var snygga). Ha en fortsatt skön helg. Jag är på jobbet nu och grannen under lagar mat - det osar nämligen upp hit :( Ingen vidare ventilation... Kram kram.

Mia sa...

Ah tack. Ja det är supermånga som undrar över halsduken... Jag har fått beställning på 2 st och om du vill ha en också så går det bra!
Det är dyrt garn (ca 250 kr) och jag vill ha lite för arbetet också, så 400 kronor kostar den. Jag vet att det är dyrt, men å andra sidan är den supersnygg!

Sofia sa...

Jag förstår att du har fått beställningar på den. Jag har ett gäng halsdukar hemma som jag får dras med ett tag till. Tack i allafall för erbjudandet. :) Fantastiskt att de kan hitta på att göra ett sådant garn! Coolt faktiskt. Kram.