2010-02-07

Fördomsfullhet

Såg ni på Nyhetsmorgon söndag?
Det var ett inslag om Gunter Walraff som i sitt hemland Tyskland klätt ut sig och agerade som Somalier. Vänligt försökte han beblanda sig med människor och ställde frågor som "hur gick det på fotbollen igår" "vad kostar det att bli medlem (i en hundklubb)" etc. Fy fasen hur han blev bemött. Värsta fördomsfulla människorna! Jag blir så himla ledsen när jag ser sånt. Det finns omkring oss, överallt... Mer info om händelsen här

Jag har två tavlor som är beställda som jag borde göra. Jag ska bara...
Men Jennie, din halsduk är nästan klar ;-)

Laddar för BodyPump ikväll. Har inte tränat sedan i tisdags...

2 kommentarer:

Jennie sa...

Men härligt! Längtar efter den nu!! KRam

Marion sa...

Walraff historien där var inte så kul att se. Fyyyy så många inskränkta människor!!!