2010-02-20

Melodifestivalen

Delfinal 3 - Göteborg

1. Headlines – Alcazar
Det brukar vara mycket "Mello" över Alcazars låtar, så även denna. Men nja, inte riktigt så bra som det brukar va...
Betyg: +++

2. Tonight – Johannes Bah Kuhnke
Näe. Lite falskt, var det inte?
Betyg: ++

3. Doctor Doctor – Elin Lanto
Nope. Detta gick inte heller hem hos mig.
Betyg: ++

4. Hur kan jag tro på kärlek – Erik Linder
Killen kan sjunga men har noll utstrålning. Dessutom är det en alldeles för lugn låt i detta sammanhang
Betyg: ++

5. Yeba – Getty
Härligt tempo. Men det känns märkligt att lyssna på en låt på afrikanska i den svenska uttagningen. Huh...
Betyg: ++

6. Kom - Timoteij
Superstylade tjejer med lite för svaga röster. Känns alldeles för inövat och näe, inte min smak direkt. Blev väldigt förvånad då de hade fått flest röster
Betyg: ++

7. You’re Out Of My Life – Darin
Ja! Bra låt och röst. Min favorit ikväll
Betyg: ++++

8. Heaven Or Hell – Crucified Barbara
Låter som en rocklåt á lá 80s, fattas bara pudelfrillan. Mina förväntningar infriades inte!
Betyg: +++

1 kommentar:

catja sa...

Crucified Barbara
Betyg: ****1/2 ;)