2010-02-14

Melodifestival - Deltävling 2

Andra delfinalen - Sandviken

1. Manboy – Eric Saade
Tja, en typisk schlagerlåt. Dessutom en ung söt pojke. Inte riktigt min musik men platsar i detta program . Flickvännen Molly Sandén stod och var så stolt och hejjade, så sött så ;-)
Betyg: +++

2. Hippare Hoppare – Andra generationen och Dogge
Nej! Dogge har väl gjort sitt inom musikbranschen tycker jag. Han är roligare i reklamen från Elgiganten - Cykel på köpet...
Betyg: ++

3. Innan alla ljusen brunnit ut – Anna-Maria Espinosa (bilden)
No no no. Anna-Maria sjöng falskt och ballader går inte hem här
Betyg: +

4. Come And Get Me Now – Highlights & MiSt
Nä men fy! Fula kläder och alldeles för mycket "dansbandstuk" för min smak
Betyg: ++

5. Sucker for love – Pauline
*Nickar gillande*. Bra röst, härlig utstrålning. Fina kläder.
Betyg: +++

6. We Can Work It Out – Andreas Johnsson
Låter väldigt mycket "Andreas" men jag tycker låten var för lugn.
Betyg: ++

7. Underbart – Kalle Moraeus & Orsa spelmän
Tror inte Europa röstar fram en sång med fiolgnek två år i rad. Men jag tycker ändå att det är lite gulligt och väldigt svenskt. Gubbarna på scen var taffliga men roliga.
Betyg: ++

8. Manipulated – Hanna Lindblad
Tja, varför inte? Men ändå en dussinlåt på nåt sätt...
Betyg: +++

Väldigt tunt startfält idag tyckte jag. Hade ingen favorit ens...
Christine Meltzer var lite mindre hysterisk idag, Måns är lugn och proffsig.
Men de där små inslagen före varje framträdande, där de berättar något pinsamt de gjort. Det är verkligen bara pinsamt. Bort!

Glada Hudikteatern var bäst!

Inga kommentarer: