2010-02-11

Tandläkaren 3

Vilken pärs jag varit med om idag.
Återbesök hos tandläkaren efter tisdagens konstaterande att det blev rotfyllning även av tand 2.
I tisdags så visade det sig ju att det gjorde ont trots bedövning så idag fick jag det ”värsta de hade” gånger två. Tror ni det hjälpte? Nej!

Det var nog det värsta tandläkarbesöket jag har varit med om ever. Rensning av fyra rotkanaler varav två inte kändes ett dyft medan de andra två…. GAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHH!!!!!
Fruktansvärt hemskt. Varenda muskel i kroppen var spänd. Jag grät och glömde bort att andas.
De lyckades inte få bort all nervvävnad och till slut sa tandläkaren (som är underbar) att ”nu kan vi inte utsätta dig för något mer idag, så vi avslutar”. Jag har alltså att se fram emot besök två då de ska fortsätta. Låter mysigt va? Ska man dra i sig en kvarting innan man går dit eller nåt tro?

Nu ska jag sova lite, bedövningen (som jag fick kl 10) håller på att släppa nu 8 timmar senare och jag har huvudvärk och feber.

Tyck liiite synd om mig i alla fall? ;-)

4 kommentarer:

Jennie sa...

Tycker HEMSKT synd om dig! Kram

Marion sa...

Nämenfy. Stackars!

Sofia sa...

Gumman! Jag tycker hemskt synd om dig :( Kram.

Jerry sa...

Jag klarar knappt av att läsa detta. Det är ju dags för mig själv snart och jag får ågren. Helt klart.

Ja, jag tycker skitmycket synd om dig och detta med kvartingen låter mer som ett måste till nästa gång.