2010-02-22

Helgen som gick...

Måndag igen. Å aldrig blir det helg ;-)

Helgen: Fredag kväll var jag och Helen till Anna-Lena och Jon på middag innan FärilaRevyn. God mat; kyckling med creme fraiche och Sambal Oelek i tortillas. Smaskens!
Det var väl sådär kul på revyn. Vissa skämt var under bältet men det glimmade till ibland och jag skrattade högt några gånger i alla fall. Mycket kändes gammalt och var såna där klyschiga historier som man hittar i en sönderläst Året Runt i väntrummet hos tandläkaren. Ni vet, såna gånger då man egentligen är för nervös för att läsa men bläddrar hysteriskt i alla skvallerblaskor. Inser att man inte orkar läsa något reportage så man stannar vid inskickade historier. Sån kvalitet var det på vissa av skämten. Då vet ni. Japp.

Lördag: tränade MRL på förmiddagen. Sedan till Anna-Lena för en dusch innan det obligatoriska lördagsfikat. Var hos Uffe och ungarna på eftermiddagen/kvällen.
Igår så åkte jag och Anna-Lena (ja vi ÄR siamesiska tvillingar) till Jennie och fikade. Sedan hade världens bästa Gustav kalas. Han fyller 10 år i morgon. Av mig fick han som vanligt en tågresa till Gävle + inköp av leksak (låt mig gissa att det blir Lego).

Idag är det svinkallt ute. Jag har inte haft någon motorvärmarplats på jobbet men idag har jag bokat en. Minus 31 grader i morse. Undrar om bilen startar när jag ska hem? Fick nyckel till platsen redan idag men hade såklart ingen motorvärmarkabel med mig :-(

Inga kommentarer: