2008-03-23

Det bidde ingen resa till Blåkulla, det bidde....

Hemma igen efter en helg på hotell i Gävle med min mamma. Sånt ska man inte skriva om INNAN man åker, då är det ju fritt fram för tjuvar och banditer. Det har varit en hel del villainbrott i Ljusdal så man får tänka på vad man skriver.

Helgen har varit jättebra förutom att det blev världens snöoväder i Gävle. På fredag kväll besökte vi en italiensk restaurang - Cinque. Där åt vi supergod mat men på vägen hem så blåste det så jädra kallt att vi tappade lusten för att strosa omkring i centrala Gävle som vi hade tänkt. Vi gick istället till hotellet och kurade inne. Det blev ett besök på hotellets restaurang där det var ganska folktomt.

Igår var det ganska folktomt på gatorna pga vädret men nån kasse kom vi väl hem med ändå. Igår kväll var vi på Churchstreet Saloon och åt så magarna stod åt alla håll. Jisses vad mycket mat! Efter middagen åkte Tomas lite sightseeing med oss och vi undrade var alla plogbilar var, eftersom det kommit ca 3 dm snö under dagen och fortsatte att snöa.

En trevlig och lugn helg. Det känns skönt att jag har ett sånt bra förhållande med min mamma, vi trivs ihop.

Tyvärr hade jag ingen kamera med, så bilder bjuder jag icke på denna gång!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med en liten mini semester. Får man fråga på vilket hotell ni bodde? Var det bra? Var evigheter sen jag var på churchstreet. Hoppas ni haft en toppen helg! //Jennie

angela sa...

Härligt att få käka på churchstreet. Länge sen sist.
Håller med dig om att man inte skriver när man åker bort.. hua ... har haft ett inbrott i min förra lägenhet å det räcker med det.