2008-03-04

Vårdgarantin

Igår tillagades lemoncurd i det här huset. Citroner, lime och massor av socker i en kastrull, skitenkelt. Absolut inte nyttigt, men sååå gott! Godast på skorpor med ost ovanpå, enligt mitt tycke. Receptet hittar du i gårdagens inlägg. Det blir en rejäl sats, typ som två stora marmeladburkar ungefär.

Idag kom äntligen brev från Ortopeden angående mitt knä. Håll i er nu. Det är etthundraåttio dagars väntetid! Dubbelsuck!
Det är väl nu man kan använda sig av den s.k vårdgarantin och boka en tid på ett annat sjukhus. Nu har vi ju inte sådär jättemånga sjukhus i närheten och dessutom kan jag tänka mig att de har lika lång väntetid. Ortopedklinik finns väl i Gävle åtminstone, någon som vet om Bollnäs har ortoped??? Söderhamn???
Jag ska i alla fall ringa något sjukhus och fråga. Jag menar, 180 dagar, det är ju ett halvår! Ska jag gå så här ända till september? Fy fanken, då blir det nog inge hojåkning i sommar kan jag säga. :-(

Idag har jag varit i Bollnäs på Folkhögskolan på en föreläsning om de nya tillträdesreglerna till högskolan. Korvstoppning även kallat. Sista halvtimmen hörde jag inte ett skit vad den där skåningen sa. Huvudet var fullt helt enkelt. Nu gäller det att försöka sno ihop något och informera eleverna om detta lite snabbt, så att de vet vad som gäller. I morgon är jag ledig, torsdag jobbar jag. Vilken lyxig sportlovsvecka!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahah duuu Söderhamn har bara en vårdcentral nuförtiden...

Hudiksvall då??? Dom borde väl ha eller Gävle då.

Det är så himla jobbigt när man får vänta så jättelängen!

jag fick vänta över ett år på ett yttepyttelitet ingrepp här på Huddinge sjhs. Suck!

a de gottis!