2008-03-16

Melodifestivalen 2008

Så var Melodifestivalen över.
Ingen blev väl förvånad att Charlotte Perelli vann?!? Jag var inte helt ute och cyklade med min tippning ändå. Gladast är jag att jag slapp äta upp min mössa! Jag var nästan tvungen att titta bort när Christer Sjögren var på scen. Så dåligt!

Har lite sorg för att Nordman fick så lite poäng, så jag är tvungen att lägga ut deras låt här nedan. Håll till godo!

Resultat Melodifestivalen 2008
1. Charlotte Perrelli – Hero (224 poäng)
2. Sanna Nielsen – Empty Room (206 poäng)
3. BWO – Lay Your Love On Me (158 poäng)
4. Rongedal – Just A Minute (142 poäng)
5. Linda Bengtzing – Hur svårt kan det va? (64 poäng)
6. Nordman – I lågornas sken (48 poäng)
7. Sibel – That Is Where I’ll Go (39 poäng)
8. Amy Diamond – Thank You (36 poäng)
9. Christer Sjögren – I Love Europe (23 poäng)
10. Frida feat. Headline – Upp o hoppa (6 poäng)

1 kommentar:

Anonym sa...

Heheeh jaaa jag ringde faktiskt och röstade på Nordman - inte för att jag tyckte att låten var bäst men för att tjaaa det är Nordman... ;)

Jag är väldigt förvånad över att han inte fick mer poäng?!

Ha de gottis!