2008-03-14

Melodifestivalen 2008

Jag härmar Jerry och lägger ut min lista här. Så här vill JAG att det ska bli:

1. Charlotte Perelli - Hero
2. Nordman - I lågornas sken
3. Sanna Nielsen - Empty Room
4. BWO - Lay Your Love on Me
5. Sibel - That is Where I’ll Go
6. Rongedal - Just a Minute
7. Linda Bengtzing - Hur svårt kan det va?
8. Amy Diamond - Thank You
9. Frida feat. Headline - Upp och Hoppa
10. Christer Sjögren - I Love Europe

Både Charlotte Perelli och Sanna Nielsen har bra låtar, men "Hero" är mer en schlager! Jag gillar Nordmans låt även om Håkan Hemlin har noll utstrålning.

Såhär tror jag att svenska folket röstar:
1. Charlotte Perelli - Hero
2. BWO - Lay Your Love on Me
3. Rongedal - Just a Minute
4. Sanna Nielsen - Empty Room
5. Christer Sjögren - I Love Europe
6. Nordman - I lågornas sken
7. Amy Diamond - Thank You
8. Sibel - That is Where I’ll Go
9. Linda Bengtzing - Hur svårt kan det va?
10. Frida feat. Headline - Upp och Hoppa

Perelli på topp i båda listorna alltså. Tror att det är en hel del tanter som röstar på Christer Sjögren. Tror inte att Nordman som är en av mina favoriter får så många röster av folket tyvärr. Frida hoppas och tror jag blir i botten. Vinner Christer Sjögren så ska jag äta upp min mössa! ;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha...lova inte för mycket nu... man vet aldrig med svenska folket och Sjögren kanske mobiliserar varenda pensionär i landet och då ligger mössan din illa till...hahaha

Annars så har vi ganska lika smak i år....

Anonym sa...

Själv håller jag på tvillingarna Rongedahl! Håller med om Christer Sjögren till 100%, men det skulle vara kul att se dig äta upp din mössa :D

Anonym sa...

Du slapp mössan.:) jag höll också på Charoltte. Kram på dig