2008-03-30

God mat!

Den här jäkla sommartiden *muttrar*. Vad ska det vara bra för? Jag menar, kroppen är ju inställd på att vakna en viss tid och då känner jag mig lurad när klockan är åtta istället för sju när jag vaknar! Igår var jag stentrött. Kom hem från Gävle vid 18-tiden, tog ett bad och ett glas vin och sen gjorde jag.... ingenting... slog inte ens på tv:n trots att jag hade tänkt se "körslaget" klockan 20. Hade ingen lust.
Jag satt vid datorn och la in lite bilder på SMCs hemsida, mailade och läste bloggar. Sen läste jag och drack ett till glas vin. Halv elva orkade inte mina ögon längre, då var det godnatt.

Gävle var det ja. Jag åkte till Tomas i fredags eftersom vi skulle stå på Handelsboden igår på deras öppet hus. Det var jag, Tomas och en kille som heter Lasse. Vi var där för SMCs räkning, tanken var att värva lite medlemmar. Kul att surra med folk! Jag ser ju glad ut i alla fall när jag står och bjussar på korv!

Fredag kväll var Tomas och jag på en libanesisk restaurang i Gävle. Libanesen på hörnet heter restaurangen och himmel vilken god mat vi åt! De hade ett erbjudande som hette "Meny 1" och som innebar 8 sorters meza, grillmix och frukt. Vi orkade ingen frukt, så mätta blev vi. Rekommenderas varmt!

Ibland beklagar man sig för småsaker, det blir tydligt när man läser Nina och Arnolds blogg att det finns värre saker som kan hända. Nina är en kursare till mig från SYV-utbildningen i Umeå och hon och hennes Arnold kämpar just nu för att Arnold ska bli frisk från leukemi. När jag läser deras ord så inser jag att det är dumt och onödigt att klaga på småsaker...

Inga kommentarer: