2008-03-09

Det är inte plogat ända fram...

Tittade på "Mello" igår hos Annika. Hon har bioljud, oj oj oj vilken skillnad jämfört med min gamla tv! Jag har en 26' tv som är kanske 15-16 år gammal. Är så sugen på en ny platt-tv, med bioljud. Wow!

Jamen Mello var det nu då. Vilken skräll; Nordman slog ut Carola och Andreas, det trodde jag aldrig. Jag gillade Nordmans låt och höll på dem och Ola. Men nu blev det ju Sibel som knep den andra platsen. Ja det blir verkligen intressant på lördag.
En del av det roliga när man tittar är att kolla in kläder, frisyrer och annat. Vi retade upp oss väldigt på att Brinkenstjerna satt i kulisserna och flinade. Han verkade höra ihop med Nordman, vilket gjorde att de fick ett minus av mig. Usch!

I morse tittade jag på tv4. Kristin Kaspersen var programledare. Ibland tycker jag inte att hon är särskilt bra faktiskt. Hon pratar som om hon läser direkt från manus. Hon pratade i varje fall via telefon med en man i Israel. På tv:n såg man ett foto av mannen och Kristin frågar honom om oroligheterna i Israel senaste veckan. Hur han och hans familj lever och om de är rädda osv.
- Hur klarar du av att leva där nere nu då, med alla oroligheter. Jag ser ju på bilden att du har skyddsglasögon...
- Eeeeeh, ja det är ju en gammal bild från en skidresa, svarar mannen.

Han hade alltså skidglasögon på sig. Åsså sa hon "interjuva" istället för "intervjua". Gaaaaaaaaaaah!!! ;-)

I morgon börjar allvaret igen. Förra veckan = sportlovsvecka och inga elever på skolan = lugnt. Jag har mycket att göra och på onsdag morgon åker jag och mina kollegor till Sundsvall på konferens i två dagar.

1 kommentar:

Anonym sa...

hehe "inte plogat ända fram" brukar Benny säga jämt :P
//AKP