2008-03-17

Monstertant

Fy faan vad jag är glad!
Jag ringde ortopeden idag för att höra om det här med vårdgarantin. Enligt brevet som jag fick så är det 180 dagars väntetid för att få träffa en ortoped som ska kika på mitt knä. Sen är det väl ytterligare väntetid innan det blir operation såklart.

Hur som helst så ringde jag idag för att säga att jag ville utnyttja vårdgarantin. Då har man alltså rätt att vända sig till ett annat landsting eftersom man har rätt att få tid inom 90 dagar. Damen jag pratade med var lite sur, men efter lite påtryckningar från mig - jodå, jag blev lite lite monstertant - så VIPS så fick jag en tid den 1 april. Yeeeeeeehaaa!

Har jag tur så kan det här alltså ordna sig före sommaren. Kanske kan det bli nån mc-tur i sommar ändå!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad härligt att det löser sig med ditt knä! Se nu till att det blir ricktigt bra bara innan du hoppar på helvetesmaskinen (mc;n) ;-)

Men du (kikar i fotodagboken) vilka blå ögon du har! Har inte tänkt på det förut trots att jag läst här så länge!