2008-03-11

Gnällmaja

Igår på jobbet hann jag inte äta min matlåda förrän klockan var 15.00. Det var inte det att det var stressigt, men det kom saker ivägen hela tiden så min planering sprack. Så kan det bli ibland. Jobbet rullar på och det känns bra.

Det som inte känns bra är mitt knä. Ni som inte orkar höra på gnäll kan sluta läsa NU!
Knät har blivit sämre. Jag har också börjat känna av att jag får ont i ryggen - pga att jag går "snett" för att inte belasta knät kanske?
Knät är svullet och jag känner liksom som små knölar inne i knät när jag trycker.
Knät gör mest ont när jag går i trappor eller ska resa mig upp ur t.ex en soffa eller från en stol. Jävla skit, ska man vara tvungen att vänta i hundra år för att få träffa en ortoped??? Jag ska ringa och böna och be och höra om det kanske går att få en tid innan de där 180 dagarna som stod i brevet. Jag menar.... 180 dagar. Det var ju vad det tog att åka jorden runt för Phileas Fogg eller vad han hette.
Är det förresten någon som vet hur det här med vårdgarantin fungerar? Det stod i brevet att jag hade rätt att använda mig av vårdgarantin.
Kan man kanske ringa nånstans och kolla om det finns något landsting som har kortare väntetid hos ortopeden undrar jag? Skulle verkligen behöva en telefontid med en ortoped också, jag vill veta om det skulle kunna bli bättre om jag t.ex tränar knät, och isåfall HUR ska jag träna det? Jag menar jag kan ju göra saken värre också om jag belastar fel. Antar det i alla fall... Suck

Nä, nu går jag och drar nåt gammalt över mig. På återseende...

1 kommentar:

Anonym sa...

Strid och bråka för ditt knä. Det blir inte bättre. Tjata och var arg!!! *kram*