2008-11-18

The 80's is back!

Det är nåt strul med min sida Grannlat.com!
Jag har tydligen anmält en mailadress som jag inte längre använder och dit har fakturan gått eftersom det var dags att förnya abonnemanget. Betalade förra veckan när jag såg att sidan inte funkade, men nåt är tok. Vet ej vad, har kontakt med webhotellet så får vi se om vi kan lösa det!

Flera har mailat och undrat vad som hänt, jag är hemskt ledsen för detta. Ni som vill beställa personliga almanackor kan göra det genom att maila mig på:
miaolsson@tele2.se

Nu till något helt annat. Såg ni fotbollsgalan igår? Jag tycker det var liiiite väl mycket att byta om fyra gånger som Jessica Almenäs gjorde. Jamen hallå liksom, snygga klänningar för all del, men liksom, det blev lite för mycket om man säger så... Zlatan tog hem guldbollen för tredje gången, gäsp... nu är det ju inget spännande längre, alla visst ju att han skulle ta hem det igen.

Hänger ni med i modesvängen?
Nja, jag är inget modefreak direkt. Men igår kom Bon A Parte. En katalog som jag gillar, tycker de har mycket fina kläder. Bläddrade rofyllt i katalogen och fnissade lite åt några haremsliknande byxor. bläddrade glatt vidare...
Så plötsligt slår jag upp en sida, Va! jag tror inte mina ögon, knytblusen är tillbaka!!! Åttiotalet innebar knytblus med GIGANTISKA rosetter fram under hakan. Asfula om ni frågar mig! Jag brukar t.o.m använda ordet knytblus som en skämtord. Typ att man slänger ur sig "ja jag ska fixa till mig och ta på knytblus och pumps på firmafesten, ha ha ha". Nu är alltså min skämtord mode igen.

Jag säger bara det, nån knytblus har jag aldrig och kommer jag ALDRIG att ta på mig, över min döda kropp!

3 kommentarer:

Anonym sa...

haremsbyxor är coola! shalvas som det heter på "riktigt", köpte mig några riktigt snygga i istanbul t o m! längtar till sommaren när jag kan gå omkring i dom. :)

Anonym sa...

Åh, jag som älskar harems byxor!! Måste kanske beställa en katalog jag med då! Men som sag knytblus skulle jag aldrig heller ta på mig!

Mia sa...

anne och Jennie:
Ja haremsbyxor är snygga, säkert är de sköna också. De såg dock så lagom coola ut på bilden i katalogen, mer som långkallingar... hi hi

Men "våga vägra knytblus"! ;-)