2008-11-25

En månad till jul

Förkylningen börjar släppa nu. Hostar inte lika mycket och det är heller inte lika täppt. Skönt, det är inte kul att sitta med rinnsnuva när jag har samtal med niorna. Snörvel, fnys hela tiden liksom ;-)

Sålde nästan allt jag hade lagt ut på Tradera även denna gång. Klirr i kassan, inte helt fel, då kan jag köpa nya kläder! ;-)

I helgen var jag i Borlänge på storkurshelg med SMC. Mycket trevligt och intressant. Åkte hem med massor av nya idéer och vi löste verkligen världsproblem kring bordet vid middagen på lördag kväll. Dansade en hel del också, riktigt roligt var det! Skulle behöva dansa mer, det är ju kul, men jag blir stel och nervös och inte så följsam. Hm, vanlig dans känns som ett för stort steg, men hur skulle man kunna träna på att dansa då? Vi snackade också om att vi skulle vilja ordna en danskurs, men vi är så utspridda i länet så det blir svårt att ordna, en helgkurs möjligen. Vi har två dansanta i styrelsen så det är inga problem med kursledare.

Julen närmar sig med stormsteg. Jag vet inte hur det blir i jul, om Uffe har barnen eller inte. Vi pratade lite löst om det förut och om han inte har barnen så firar vi nog jul dagen efter, som en egen julafton. Det gjorde vi i fjol och det funkade jättebra. Blir det julfirande på juldagen för vår del så blir det nog bara lite enklare julmat på julafton för mig och mamma, kanske faster & Fido (hennes man, inte hund hi hi) firar med oss då också. Har inte ens börjat fundera på julklappar. Jag önskar mig inget, jo har sagt till mamma att jag vill ha ett stickfodral. Mina stickor ligger överallt just nu. Vi vuxna köper inte något dyrt till varann, utan mer att det ska vara en grej bara så man har ett paket att öppna.

På söndag ska jag vara med på julmarknad på ABF i Ljusdal. Förra året hade jag mina smycken med, men det var ingen lönsam affär precis. Folk kommer in från kylan med vantar, mössa och halsduk och har ingen lust att klä av sig för att prova halsband etc. Så i år blir det stickat istället. Har gjort mössor, muddvärmare och lite annat. Vi får se hur det går... ska baka lite också; biscotti, toscakaka och ambrosia tror jag går hem.

Inga kommentarer: