2008-11-29

Första advent

Precis hemkommen från Järnvägs. Misan och jag var dit och käkade, satt sen och surrade ett bra tag. Det ramlade in lite folk framåt 22-tiden, det verkade som att det var mycket firmafester om jag tolkade snacket rätt.

Idag var det bokbytardag här hemma hos mig, jag "fick" mig väl sisådär en 15 nya böcker. Jag tycker att bokbytardag är hur bra som helst. Funderar på om man skulle kunna ordna "filmbytardag", "bakbytardag" och ja man kan väl byta nästan vad som helst. Trevligt är det också, särskilt fikat efteråt ;-)

Igår och idag har jag även bakat en del inför morgondagens julmarknad; biscotti, tosca och ambrosia. Sånt brukar gå hem. Jag har en del stickat och virkat förutom det bakade. Jag och några till står på ABF i morgon mellan 14-18. Välkommen in ni som är i Ljusdal!

Hann även med att få fram lite adventsstakar m.m. Naturligtvis så var det en del glödlampor som inte funkade, morr! En stjärna var jag tvungen att fixa ny elkabel till, tur man är händig ;-) Nu är det bara en ljusslinga som inte funkar. Det är en sån där stor "dosa" som man sätter i eluttaget, finns det någon elkunnig därute som kan svara på om man kan ta en dosa från något annat elgrejs och byta??? Det skulle jag bra gärna vilja veta, för jag tycker mycket om min fina ljusslinga som liksom tindrar som stjärnor på himmelen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Transformator är det väl du menar med dosa och jag skulle nog inte ge mig på att byta från något annat om jag inte var helt säker på att det var samma. Blir spänningen för hög kommer slingan brinna upp antar jag.

Sofia sa...

Kul med bokbytardag! Va duktig du är som vågar dig på det elektriska. Jag är lite skraj för sånt. Hoppas du får mycket sålt idag :) Kram kram.