2008-11-26

Lista

Hittade denna lista hos Jennie och eftersom jag gillar listor så...

1. Jag köper alltid mer julklappar än jag borde = Oftast blir det än jag borde.....
2. En riktig julgran med äkta barr är ett måste här hemma = Jag brukar inte ha någon julgran faktiskt, men senast jag hade så var den av plast
3. Jag tycker om att göra önskelistor för mig själv = Nja
4. Julmaten är väldigt viktigt = Det är faktiskt inte så mycket jag tycker om. 5. Skinka, lutfisk, Janssons frestelse, sill måste finnas med = Lutfisk usch, skinkmacka är ett måste!
6. Ingen riktig jul utan snö på julafton = Det ska vara snö!
7. Julen är oftast fridfull hos mig/oss = Ja det tycker jag, lugnt och trevligt
8. Släktbesök ingår alltid i julen = När jag var yngre var det ett fasligt åkande på julen, halva vår släkt var skilda så då skulle det hälsas på både här och där. Nuförtiden hälsar vi på mormor (som själv väljer att sitta ensam hemma) och så är vi på pappas grav
9. Jag rimmar ännu på flera julklappar = Det har jag aldrig gjort
10. Jultomte är viktig = För barnen ja
11. Jag har alltid fullt upp på julafton med bestyr = Nä, firar oftast någon annanstans än hemma hos mig
12. Julkorten ska skickas med posten = Ja!
13. Jag ser de flesta traditionella julprogrammen på julafton = bara Kalle Ankas jul
14. Julen är mer jobbig än rolig = Nej absolut inte!
15. Fåglarna får alltid något att äta på "i julklapp" = Näe
16. Dopp i grytan är viktigt = Nä fy
17. Julkalendern i TV försöker jag följa = Det har blivit sämre det på senare år
18. Åker alltid skidor på jul eller annat om snön kommer = O nej
19. Vi åker bort till värmen och "firar jul" utomlands = Det skulle jag kunna tänka mig faktiskt!
20. Vi brukar vara flera familjer/människor som slår oss ihop och firar = Nej, nu är det bara min släkt; bror med familj, faster + man, mamma och jag

Inga kommentarer: