2008-11-28

Äntligen åkte Johan ut ur Idol!
Såg ni tjejen som blev HELT hysterisk när han stod framför henne och sjöng? Värsta hysterin liksom.

I morgon är det bokbytardag här hos mig. Det ska bli trevligt att få lite "nya" böcker, ja nu är ju inte "olästa-högen" slut på långa vägar, men ändå. Lämnar glatt ifrån mig dem jag har läst också. Blev precis klar med en av Jo Nesbö, ny favorit. Nu har jag börjat på Pluras bok, den verkar bra, lite annorlunda. Apropå Plura, såhär fint skrev han i sin blogg efter spelningen här i Ljusdal förra veckan:
http://www.hungerhotell.se/?p=519

Jag har bakat idag. Ska sälja bröd på julmarknaden på söndag, så idag gjorde jag fyrdubbel sats biscotti, både med saffran och utan. Mums! I morgon ska jag göra några toscakakor och ambrosia. Kanske något annat också om andan faller på.

Jag borstar tänderna samtidigt om jag skriver detta (sittande vid skrivbordet). Är det någon annan än jag som alltid lyckas med att spilla tandkräm på tröjan? Det slår aldrig fel! Jag måste stå framåtlutad vid tvättstället för att det ska bli bra. Annars blir det till 99% en stor tandkrämsfläck på tröjan. Suck!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jajamänsan, tandkräm på tröjan är mer standard än undantag för mig!:)