2008-11-21

Plura

Igår kämpade jag mig igenom arbetsdagen. Skulle inte förvåna mig om jag hade feber, det kändes som så igår morse.
Hade samtal inbokat precis hela dagen fram till kl 14.00 då det var APT (arbetsplatsträff). APT:n brukar gå rätt snabbt, den är oftast klar vid 15.00. Igår höll den på till 16.30 :-( Jag snörvlade och snorade och försökte diskret torka näsan med en bit toapapper. Följden blev att min näsa nu ser ut som ett stoppljus och gör ONT! Idag sov jag i 3 timmar när jag kom hem från jobbet. Var tvungen att pigga på mig inför kvällens smyckekurs på Himlehörnet, det går ju inte att "fröken" är sjuk. Jaja, med Alvedon går det mesta!


Igår var jag först på författarkväll med Plura på kommunhuset och sedan spelade han på Rosehills. Första spelningen han gjorde solo för övrigt. Har gillat Eldkvarn sedan länge, det var riktigt trevligt att få se en annan Plura, att han var så matintresserad t.ex hade jag ingen aning om... Det kommer en kokbok á lá Plura nästa höst. Mycket stämningsfullt och fint på spelningen på Rosehills, vi satt i ett av deras växthus. Gasolvärmare och dämpad belysning, kanon!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kollade efter dig, men såg inte till dig, men du satt nog längre fram. Det var verkligen bra! Krya på dig...

angela sa...

ajaj stackar din näsa.. brukar själv se ut som rudolf med röda mulen när jag blir förkyld. Men det finns en jätte bra pappnäsduk som innehåller mjukgörande gunk.
Tror det är lambis näsdukar i en grön förpackning.

Anonym sa...

Riktigt bra bild du tagit på Plura, som har sina rötter i den här stan. Peking. Ja, Norrköping alltså.