2008-11-12

Kvällsjobb

Igår var det gymnasieinformation på skolan där jag jobbar. Jag kom inte hem förrän strax före 21. Svårt att gå ner i varv när det blir så långt pass på nåt sätt, så jag kom inte i säng förrän vid 00.30 i natt. Snoozade som vanligt alldeles för länge i morse, så frukosten intogs i bilen på väg till jobbet.
Ikväll är det gymnasieinfo på Stenhamreskolan i Ljusdal. Jag ska hjälpa kollega K där, så det blir kvällsjobb även ikväll...

Ytterligare ett kilo ner också, nu är det 4 kilo kvar till målet -50 kg, det känns som ett mål jag kommer att nå. Får mycket kommentarer av både vänner och ytliga bekanta, vilket är jätteroligt. Det som är tråkigt är att det även finns de som inte säger ett ord. Det är lite tråkigt och jag undrar vad det beror på.

Har snart skickat de flesta av mina Traderaauktioner, tabbade mig och skickade fel tunika till en person som blev väldigt förvånad när hon väntade sig en svart tunika och fick en röd med paljetter, hi hi. Men snälla människan lovade att skicka den till rätt person, verkligen jättesnällt. Har en ny hög som ska läggas ut på Tradera, ska nog fixa det i helgen.

I helgen ska jag bara ta det lugnt, ska ut och äta med lite motorcykelfolk på fredag kväll bara, annars är inget planerat. Skönt!

4 kommentarer:

angela sa...

Men wow.. såg att du nu bara har 4 kg kvar till ditt mål! Du är helt otrolig :)
Ses på fredag!

Anonym sa...

Du kommer ju snart att vara i mål!

Att några inte säger nåt alls tror jag beror på att din "ställning" i grupperingen förändras i och med din viktminskning. Plötsligt är du inte "tjocka" Mia som man inte behöver se som ett "hot" utan numer är du ett "hot"... Hänger du med hur jag tänker?

Sofia sa...

Duktig tjej! :)
Kram.

Mia sa...

Cissi:
Ja jag är med hur du tänker. Tror du kan ha rätt, sen är vissa så dåliga på att ge beröm också. Det är kanske jag också, ska försöka bättra mig på det!

Kram