2008-11-15

Vaktmästarn, det är en fluga i min soppa...

Så var det helg igen. Det har varit en hektisk vecka med kvällsjobb och sena kvällar överhuvud taget. Igår var det också fullbokat schema. Lunch hos Lotta där vi firade hennes examen som distriktssköterska. Sedan fika med lite vikttjejer på Finess.
Sedan träffade jag fina M som bodde på Ungdomshemmet för länge sedan och som jag var kontaktperson till. Han har ett bra liv nu, ska ev. flytta till New York eftersom han har träffat en tjej därifrån. Kör hårt säger jag!
På kvällen var det middag med lite knuttekompisar på Michels. Vi blev 18 personer och det var riktigt trevligt. Jag började dock gäspa efter två timmar så det blev inte så sent för min del.

Satt och slötittade på tv när jag kom hem. Åt sån där "youghurt på hink" om ni vet vad jag menar. Yoghurt + lite nötter + honung. Orkade inte äta upp allt så tallriken stod på bordet en stund innan jag masade mig till köket med den. Upptäckte till min fasa att det var en stor fet äcklig fluga i youghurten! Blääääääääää...
Nu undrar jag verkligen; hamnade den där efter att jag hade ätit klart (jag har haft en irriterande fluga i taket i vardagsrummet, är det den tro?) eller följde den med i youghurten, dvs fanns i hinken? Ja såna tankar funderar jag på just nu, jag hoppas verkligen att det är min husfluga som fick en youghurtbegravning!

Inga kommentarer: