2009-05-13

Amsterdam

Håller som bäst på att packa inför Amsterdamresan. Det ska enligt http://www.yr.no/ bli dåligt väder . Det är svårt att packa tycker jag. Jag har en förmåga att alltid ta med mig för mycket kläder! Jag tänker alltid "ja men jag tar även den här tunikan utifall-att-jag-spiller-på-mig-eller-något-annat-inträffar". Sen när jag kommer hem så är det en massa som är oanvänt.

Skor är ju svårt. Man vill inte ta med nya skor, för de kan man få skavsår av. De som jag har som är sköna är inte särskilt snygga. Men det skiter jag i, det ska vara bekvämt! Kameran ska med såklart. En bok också, samt Ipoden full med fräsch musik, inklusive talbok.

Vad vi ska göra? Jaa, det verkar finnas mycket att titta på i Amsterdam. Förutom "Red light district" så blir det säkerligen något museum (skulle gärna titta på Rembrandts "Nattvakten"). Van Gogh kom också från Amsterdam, fast jag gillar inte hans tavlor nåt vidare måste jag säga.
Tulpanerna i Amsterdam är vida kända, så de ska ses. Sen verkar det finnas roliga marknader också. Loppmarknader och marknader som säljer kläder och tyger från Indien läste jag i en bok. Me like! Kanske ska vi besöka något "haschcafé" också, bara för att ha varit dit liksom...

2 kommentarer:

Annika sa...

Hoppas att ni får några härliga dagar med eller utan sol i Amsterdam. Älskade den staden när jag var där, men det är några år sedan (1997 för att vara exakt ;-))

Millan sa...

När kommer du hem...?

Kramis!