2009-05-28

Basföda..

Hojtur ikväll. Kallt som sjutton på vägen hem.
Fick för mig att jag skulle äta macka istället för fil & müsli som jag alltid äter annars som kvällsmål. Mjukmacka med brie och salami. Gotteligott! Jag tyckte mycket om mackor förut, nu äter jag nästan aldrig macka. Köper jag hem smör och ost hinner det mögla innan jag äter upp det. Fil har blivit basföda för mig.

Sista veckan för gympa innan sommaruppehållet. Hade bokat in mig på spinning igår men tyvärr var det inga fler som ville cykla så passet blev inställt :-(

För snart ett år sedan så beställde jag tre handgjorda skyltar hos en tjej vars blogg jag hittat på nätet. De var verkligen fina och priset var bra. Skyltarna liknade dem hos "Skarp Kalligrafi". Efter en tid så mailade tjejen tillbaka och sa att skyltarna var färdiga och bad mig sätta in pengar. 330 pix satte jag in. Tror ni jag fått några skyltar? Näpp. Det har varit den ena bortförklaringen efter den andra och trots att jag mailat mitt kontonr så har jag inte fått tillbaka mina pengar. Så jäkla dåligt!
Här beställde jag, kan ju vara bra för er att veta...

7 kommentarer:

catja sa...

Det var en jädrans dålig stil!!!

Mia sa...

Tycker det är lurigt att betala innan man fått se & "klämma" på varan. I möjligaste mån beställer jag via faktura.
Dålig stil att inte betala tillbaka kosingen!

Linda sa...

Gud så dåligt! Och inte kan man kommentera på hennes blogg heller! Du är nog inte den enda som är missnöjd!!

Sofia sa...

Hm, verkligen dålig stil! Kan du inte säga till henne att det är en olaglig handling hon har gjort? Det är ändå rätt mycket pengar det handlar om. Kram.

Mia sa...

Hon stängde av kommentarerna efter att jag efter otaliga mail skrev ett surt inlägg där.

Jullan sa...

Fy vad dåligt! Helt rätt att sprida ordet vidare...dåliga rykten sprids snabbt!

Anonym sa...

Fyy 17!
Polisanmäl henne!!!

Jag gjorde en liknande grej, fast det var en tjänst som jag köpte.

Ett företag som hette Nordicdating anordnade speeddating, och jag tänkte att jag å en väninna skulle gå och kolla vad det kunde vara för skoj!

Det var bara det att jag betalade in för ett visst datum och för vår åldersgrupp.

Sen när datumet närmade sig så får jag å väninnan mail om att det är avbokat.

Efter den avbokningen så dök det aldrig mer upp några datum för vår åldersgrupp...

Jag höll på och mailade i över 1½ år.
Skrev arga mail om att jag ville ha mina pengar tillbaka - men fick aldrig nåt svar...
Av en slump så läste jag i DN (?) om företag som hade begärts i konkurs---
Så jag ringde konkursförvaltaren som sa att jag troligtvis inte skulle få tillbaka mina pengar, för det inte fanns några pengar kvar i den firman.

Ok det var ca 200:- och man blir inte fattigare utan dem, men det är principen som man blir så jävla arg på!

Vi hade ju sett fram å få göra nåt annorlunda och förhoppningsvis kul grej...
Så blidde det inte...

Kram på dej!