2009-05-04

Studiebesök

Idag var jag till Hudiksvall med fem elever. Vi besökte Bromangymnasiet. Ganska stor skola, ca 2.000 elever som går gymnasiet där. Vi blev väl mottagna och jag stötte även på lite f.d elever från Forsa och Näsviken, kul. En kille kände inte igen mig och jag fick till slut presentera mig. "Fan vad smal du har blivit" sa han ;-)
Tjejerna som jag hade med mig var nöjda med dagen.

Apropå helgens inlägg om särskrivning (jaa, jag vet att jag är petig!) Så såg jag en skylt idag där det stod:
Kanel bulle
Skink macka
Räk macka

Då kom jag på ett inslag jag såg på Youtube. Det var någon som försökte sälja en "Snurr fåtölj" på Blocket och någon ringde upp och frågade om de fick köpa bara snurren, dvs inte fåtöljen. Ja så kan det gå. Kanel bulle är inte detsamma som kanelbulle. Punkt.

Jag har även börjat blogga på http://smastadsbilder.blogspot.com/. Gör ett besök vettja. Det var Alex som undrade om jag ville vara med, kul idé tyckte jag så jag sa ja. Har allmänt svårt att säga nej, men det kanske jag inte skulle ha avslöjat ;-)

1 kommentar:

Marion sa...

Har faktiskt aldrig tänkt på det där med särskrivning.

Var in och tittade på dina bilder från före din viktnedgång. Du strålar på ett helt nytt sätt på bilderna från nu.

Kramis