2009-05-06

Onsdag 090506

Det har varit dåligt väder några dagar nu, igår regnade det så tisdagsturen på hoj blev inte av. På fredag åker jag till Gävle till Tomas. Vi ska stå på Bilprovningen på lördag och ha lite övningar och info tillsammans med Vägverket och några andra organisationer. Vi ska försöka banka lite vett i huvudet på folk så de förstår att det är viktigt med trafiksäkerheten...

På fredag ska jag klippa håret och färga det. Det är färgning som är mest akut, men jag funderar även på att kapa av det ännu en bit. Ska leta lite inspiration på nätet tänkte jag, såg en fin frisyr i en tidning för ett tag sedan. Naturligtvis minns jag inte exakt hur den såg ut, så det är svårt att förklara. Enklare om man har en bild att visa.

Hos Maria finns fina smycken att beställa. Jag la nyss en beställning på ett halsband. Hon har hunnit tagit bort det från hemsidan, men det liknar det här på bilden fast mitt är mer runt. Det blir fint i sommar. Jag har två halsband sedan tidigare som Maria har gjort, jättefina!

Har letat hotellrum inför vår Göteborgstripp den 31/7-2/8 som en galning. Annika, Helén och jag ska ju på U2. Alla hotellrum verkar vara bokade, men nu har vi i alla fall fått rum. Vi får bo på Gothia Tower första natten och sedan något som heter Resident. Svindyra rum (ca 2.500:-/natt) men vad gör man? Om någon har tips på billigare boende i Göteborg (helst centralt) så hojta gärna till. Är man tre pers så är det ju inte så enkelt att hysa in sig "hemma hos" heller.
Kom på att man kan ju även kolla stugor på någon camping.
Sen är det ju det här med kommunikationer också: Tågbiljetter kostar ca 4.000 för oss tre. Alternativet buss finns för ca 700:-/pers men hur kul är det att det tar 10 timmar att åka 45 mil? De stannar väl vid varje mjölkpall typ... Så nu lutar det åt att vi tar bil och kanske gör en liten minisemester av det hela... Vi får se.

4 kommentarer:

maria sa...

Tack för reklamen! :)

Millan sa...

Halloj!

Det måste väl ändå vara mer än 45 mil mellan Ljusdal och Göteborg???

Om bilen går via Karlstad, så kör ni igenom Trollhättan. Och om vi bor kvar här då, så kan vi säkert ordna ett nattstopp åt er er här hemma! Så sparar ni 2 500:-, till nåt roligare.

Kram på dig!

Mia sa...

FY f...ör den lede så jädra dyrt för att se på U2?! Har ni kollat campingen på Liseberg? De kanske har nåt billigare alternativ.

Må gott!

catja sa...

Förr fanns ett vandrarhem (båt) nere i stan vid operan, minns inte vad det heter men väl värt ett försök...

Sedan finns det ett vandrarhem i Kungälv och det tar 20 min med buss in till stan. Där går buss t&r flera ggr under sen natt, gjorde förr i alla fall. Sambon är därifrån så han vet iaf.. :)

kram